Coaching en Advies

Wellicht heb je wel eens overwogen om een Business Coach te zoeken of een Raad van Advies in te stellen. In mijn coaching- en adviespraktijk kom ik veel verschillende redenen tegen. De volgorde van onderstaande redenen is overigens volstrekt willekeurig en is voor iedereen anders.

Je wil praten met iemand op jouw niveau. Als ondernemer en DGA ben je speciaal! Succesvol of niet, je hoort tot een bepaalt type mensen dat lef heeft, intelligent en handig is en snel schakelt. Als je heel veel geluk hebt tref je zo iemand binnen je eigen bedrijf maar dat is zeker niet altijd zo. Vaak maken ondernemers de fout om een zakelijk partner te zoeken en hem mede-aandeelhouder te maken. Een Business Coach moet je zien als een aandeelhouder, zonder aandelen. Als je hem of haar zat bent stop je gewoon met de samenwerking. Dat gaat je zeker niet makkelijk lukken met een aandeelhouder waarmee je bijvoorbeeld ruzie hebt.

Je hebt het gevoel dat je (te) veel fouten maakt of dat je onzeker bent. Iemand met ervaring en bewezen succes, kan je helpen de weg te wijzen, concrete tips geven en je motiveren. Een business coach helpt je om zowel je persoonlijke als je bedrijfsmatige valkuilen in kaart te brengen zodat je concreet aan het werk kunt om deze valkuilen zoveel mogelijk te vermijden.

Je hebt het gevoel dat je bedrijf niet genoeg oplevert. Je werkt hard en met veel passie maar winst is er nauwelijks. Dat kan aan veel zaken liggen maar meestal begint de oplossing bij de ondernemer zelf. Ondernemen is hard werken en echt rustig zal het nooit worden maar daar mag ook wat tegenover staan.

Je hebt een klankbord nodig om je ideeën te kunnen bespreken. Sommige ondernemers hebben te veel ideeën en moeten geremd worden, sommige hebben te weinig ideeën en moeten geprikkeld worden. In beide gevallen wil je je ideeën met iemand kunnen bespreken die er met een frisse blik en helicopterview tegenaan kijkt. Op die manier kun jij weer vernieuwende keuzes maken en je bedrijf nieuw leven inblazen.

Je wil een toekomstvisie vaststellen en je businessplan en verdienmodel herzien. Waar wil jij in de toekomst met je onderneming naar toe en hoe ga je dit doel behalen? Het stellen van doelen is al lastig genoeg; en het opstellen van een plan om deze te behalen is nog lastiger. Een duidelijke visie helpt je om je bedrijf richting te geven en keuzes te maken die bij deze visie passen.

Cookies

Wij gebruiken cookies om de werking van onze website te verbeteren en hebben hiervoor jouw toestemming nodig.

Cookies toestaanBekijk instellingen

Cookies

Om cookies te accepteren hebben we jouw toestemming nodig.
We gebruiken de volgende cookies:

  • Functionele cookies (verplicht)

    Deze cookies zorgen voor een goede werking van onze website

  • Volgen

    Deze cookies zorgen ervoor dat we kunnen zien hoe je door onze website navigeert.