Groeiprogramma MKB

Ik heb een compleet groeiprogramma ontwikkeld speciaal voor het MKB. Samen met het managementteam gaan we in een serie workshops werken áán het bedrijf. Het programma kan worden afgestemd op de behoefte van het bedrijf en als geheel óf in delen worden uitgevoerd met naar keuze focus op strategie, marketing & branding en/of organisatie & processen.

Het groeiprogramma kent negen modules met een logische opbouw. We starten met een analyse van de huidige situatie, in de markt maar ook in het bedrijf. Hierbij bieden de tools van BouwenAanBetereBedrijven een prima fundament.

Het programma is modulair opgebouwd en bevat de volgende elementen:

Trends & ontwikkelingen in de markt
Met het assessment, aangevuld met een medewerkerstevredenheidsonderzoek, een klanttevredenheidsonderzoek en een analyse van de website performance, creëren we veel inzicht én een gezamenlijke visie over het nulpunt. Maar ook het analyseren van de concurrentie, de klantportfolio en de omgeving bieden veel houvast voor het verdere groeiprogramma.

Visie & Strategie
In het onderdeel visie & strategie leggen we het fundament. We maken ambities concreet en zetten een duidelijke stip op de horizon. Ook gaan we op zoek naar het hogere doel van de organisatie. We creëren een lonkend perspectief en de start van een succesvolle company story. We onderzoeken de kerncompetenties van de organisatie en definiëren de succespijlers voor het realiseren van de ambities.

Doelen
Bij het onderdeel doelen hakken we grote ambities in kleinere behapbare brokken. Waar willen we over vijf jaar staan? Waar over drie jaar? Maar we kijken ook waar we over een jaar en zelfs volgend kwartaal willen staan. Denk aan financiële doelen, groei, marktaandeel, klant- en medewerkerstevredenheid en productiviteit.

PMC’s & Innovatie
Het onderdeel PMC’s en Innovatie gaat over het creëren en behouden van duurzaam onderscheidend vermogen. We gebruiken bijvoorbeeld Ansoff en MaBa en ontwikkelen een innovatieroadmap met logische prioriteiten. Met een goede balans tussen het succes van morgen maar ook over vijf tot tien jaar.

Klantwaarde & Propositie
Bij klantwaarde en waardepropositie zoom we in op meest waardevolle kernklanten, hun wensen en behoeften, USP’s en UBR’s en merkbeloften en garanties.

Uitvoering
In de module uitvoering zoomen we in op de klantprocessen en daarop aansluitend de organisatiestructuur nu en over vijf jaar met bijbehorende rollen en verantwoordelijkheden. Ook bepalen we de jaarprioriteiten en creëren we een communicatie- en projectenstructuur die het team doelgericht dichterbij de ambities brengt.

Leiderschap & Cultuur
Leiderschap en cultuur beïnvloeden in hoge mate het succes van een organisatie. Daarom staan we met het team stil bij de huidige situatie en maken we de gewenste situatie concreet. Welk gedrag willen we aanmoedigen binnen de organisatie en hoe doen we dat?

Leadgeneratie & Sales
Met het onderdeel leadgeneratie en sales focussen we op het inrichten van een doelgerichte customer journey en discipline en inzicht in het salesproces. Hoe meten we welke inspanningen wel of niet succesvol zijn, wat is de huidige performance en hoe kunnen we deze verbeteren.

Kompas
Tenslotte biedt het kompas actueel inzicht in de actuele performance ten opzichte van de doelstellingen. Niet alleen voor directie en management, maar voor ieder team en individu binnen de organisatie. Met voor iedereen KPI’s die men zelf ook kan beïnvloeden.

 Zie ook Implementatie.

Cookies

Wij gebruiken cookies om de werking van onze website te verbeteren en hebben hiervoor jouw toestemming nodig.

Cookies toestaanBekijk instellingen

Cookies

Om cookies te accepteren hebben we jouw toestemming nodig.
We gebruiken de volgende cookies:

  • Functionele cookies (verplicht)

    Deze cookies zorgen voor een goede werking van onze website

  • Volgen

    Deze cookies zorgen ervoor dat we kunnen zien hoe je door onze website navigeert.